haid! AWAS! | shahida rahim blog

Rabu, 22 Januari 2014

haid! AWAS!




semasa haid ada dikalangan kita melakukan kesilapan yang sering dianggap remeh,akan tetapi sebenarnya ia membawa kepada keburukan yang berpanjangan.ok jom semak!!

  • tidak membasuh tangan dengan betul semasa memakai tuala wanita.semasa kita menukarnya,kemungkinan kuman akan meresap pada tangan kita.

  • menyimpan tuala wanita didalam bilik air.di malaysia ni,kebanyakkan bilik air adalah gelap dan basah,so keadaan ini boleh membiakkan kuman pada tuala wanita yang belum digunakan.
 
  • tidak memberi perhatian kepada tarikh luput. kita tidak boleh mengabaikan perkara ini kerana untuk mengelakkan dari segala penyakit berkaitan dengan perempuan seperti kanser servik.kita tidak mahu kan perkara seperti itu berlaku pada kita dan orang sekeliling kita.so berhati2lah.semakin dekat tarikh luput tuala wanita itu,semakin berkuranglah mutunya.so watch out ya.

  • membeli tuala wanita pada jualan promosi.biasanya barangan seperti itu adalah barangan yang rendah kualiti ataupun barangan lama yang semakin menurun mutunya.

menggunakan tuala wanita di peringkat percubaan.pelbagai jenama tuala wanita di pasaran dan pelbagai juga konsep dilakukan untuk melariskan product mereka.semestinya ia menarik perhatian kita kan.dek kerana persaingan antara mereka,akan timbullah permasalahan seperti turunnya kualiti dan mutu tuala wanita tersebut.bahan yang digunakan tidak berkualiti dan akan menyebabkan permasalahan kepada pengguna.

  • menggunakan tuala wanita yang mengandungi bahan perubatan dan pelbagai wangian.kebanyakkan doktor menyarankan supaya kita tidak menggunakan product seperti ini kerana di khuatiri boleh menjejaskan kulit kerana miss v kita adalah tersangat sensetive.

6 ulasan:

  1. saya selalu x check tarikh luput...thanks for info Sha ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 ..time beli memang kena check tau :)

      Padam
  2. Salam perkenalan Sha... Thanks for sharing. Sy pun tidak check tarikh luput dan selalu beli pads bila ada promosi. Oh my! Huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hati2 ye phoebe..jngan selalu beli pads time promosi..tengok tarikh dulu sblm beli :)

      Padam
  3. Thanks for sharing. info yang betul2 berguna :)

    BalasPadam
  4. Eh ada tarikh luput ek? Baru tahu... tq for the info!

    BalasPadam

pecah kaca pecah gelas
sudah baca harap balas
with love shahida rahim