angkara budu | shahida rahim blog

Khamis, 13 Februari 2014

angkara budu


 budu??euwwww budu??kunonya!!korang kenal x??penah makan??
 
cerahkan kulit dan antipenuaan,budu,sedap,gatal,pedih,kencing manis,produk kesihatan,kecantikan,immune,cancer,barah payu dara,jantungcerahkan kulit dan antipenuaan,budu,sedap,gatal,pedih,kencing manis,produk kesihatan,kecantikan,immune,cancer,barah payu dara,jantung
budu sinonim dengan rakyat kelantan..ramai yg suka makan dan ada juga yang xsuka dan siap cakap makan budu ni kuno..haishhh..tapi xpe kami xkisah..orang kelantan mmg xsah  xmakan budu walau sehari..walau duk kl pon budu dan rakyat kelantan xboleh dipisahkan right??bekalan budu mmg xpernah kurang dalam rumah..budu ni banyak khasiatnya tau.selain daripada sedap dimakan budu ni boleh cerahkan kulit dan antipenuaan,Penemuan baru-baru ini membuktikan kandungan budu memiliki glutathione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tahan tubuh (immune) yang dapat memerangi pelbagai penyakit merbahaya dan menghalang kanser. budu juga didapati berpotensi untuk melawan radikal bebas dan dipercayai mampu menghalang proses penuaan dan mencegah terjadinya penyakit degeneratif seperti aterosklerosis,koroner jantung, penyakit kencing manis, kanser dan selainnya pada peringkat lebih awal.Kajian mendalam juga mendapati budu turut mengandungi zat antibakteria penyebab cirit (diarrhoea), penurunan kolestrol darah, pencegah penyakit jantung dan hipertensi.

memang banyakkan khasiatnya!tapi malangnya saya ni pulak xboleh nk makan sangat budu ni..nanti hidung gatal,mata pula pedih,gatal dan merah2..resdung mmg mengganggu!hari tu ada la ter makan sebab terliur tengok adik makan..boleh pulak cicah dengan ulam2 yg segar2..tambah2 lagi dicampur dengan cili padi,air asam limau dan durian..nak lagi sedap letaklah hirisan bawang merah..oowww mmg mantaplah..bak orang kata mak mertua lalu belakang pon xperasan..hohoho tapi lepas makan kena tanggung la risiko nya....padan dengan muka i..jerawat2 pon akan timbullah di muka..tapi xpe yg penting puas hati dapat makan..hoho..orang lain makan elok je..tgok adik makan pon rilek jeee..xde pon gatal2 camtu..haihhh..tu lah kondisi badan seseorang berbeza..untung la yg dapat makan sebab budu banyak khasiat..dan korang yg tak makan budu atau xpenah lagi makan tu try2 lah eh..sedap ^_^

 photo DSC00012_zps191d26a9.jpg
                        see..berapa banyak jerawat yg timbul..sampai sekarang xhilang2 lg niiii
 



p/s:dengar khabarnya budu pon dah dibuat produk kecantikan..

16 ulasan:

  1. Nice info

    Easy get money, just register will get 25dolar, try it now :)

    Mari buat duit mudah saja, mula2 register dah dapat 25dolar, cuba la

    http://stayreward.com/index.php?share=114766

    My Blog
    http://gsiym.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Dah lama tak makanan budu... Teringin pulak ;)

    BalasPadam
  3. suka budu, tempoyak, cencalok, sambal belacan..ape je ..telan !..hehe

    BalasPadam
  4. hai dear, jom join GA ni http://aliyahsyofia.blogspot.com/2014/02/first-giveaway-sempena-pembukaan-syofia.html

    hadiahnye kupon RM50 tau^^ btw done follow u :-)

    BalasPadam
  5. jm tgk top referral trkini...

    http://blogcontestgiveaway.blogspot.com/2014/02/top-referral-terkini-giveaway-update-2.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. susah betol nk jadi top referral ni :(
      xtau macam mana nk jd top referral..huhu

      Padam
  6. ohh bagusnyaa infoo nih boleh pakaii :)

    BalasPadam
  7. yuhuuu..kita sama...febretlah budu tu..hehe

    BalasPadam
  8. tak suka makan budu dan penah makan pun budu. hehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak kena la try mkn..mana tau terjatuh hati plak ngn budu ni :)

      Padam
  9. Suka makan budu! Kenal budu ni waktu duk kat Kelantan dulu. Sejak tu, selalu makan budu sampai sekarang.

    BalasPadam

pecah kaca pecah gelas
sudah baca harap balas
with love shahida rahim