minum nescaffe menyakitkan! | shahida rahim blog

Selasa, 18 Februari 2014

minum nescaffe menyakitkan!




hi korang!mesti ramai yg suka minum minuman berkefein kan???same goes to me..semalam dah terminum disebabkan teringin..huhu..memang dah lama sebenarnya pantang minuman berkafein ni..walaupon feveret tapi kenalah pantang untuk mengelakkan dari kesakitan..dah langgar pantang mmg terima lah padahnya..kepala ni dari semalam lagi sakit sampailah sekarang!tapi korang tahu tak  minuman ini ada baik dan buruknya??kat sini nak share kesan meminum minuman berkefein

Kesan pengambilan kafein yang sedikit:
 
  • Mengganggu corak tidur. 
  • Meningkatkan degupan jantung.
  • Meninggikan tekanan darah.
  • Kerap membuang air kecil.
  • Kurang selera makan.

Kesan pengambilan kafein dengan jumlah yang banyak
 
  • Resah dan gelisah.
  • Sukar menumpukan perhatian.
  • Sakit kepala.
  • Sukar tidur.
korang tengok lah banyak la pulak kesan negetif nya..saya ni klau minum je sakit kepala belah kanan je pulak tuuu..sakitnya sampai ke mata..haishh..baru minum segelas je tu..tapi sakit tak menahan..ada darah tinggi ke saya ni??uishh mintak jauh lah dari segala penyakit!ok dah serik!xnak minum dah..korang pulak ada tak terjadi macam ni???cer bagi pendapat sikit..

16 ulasan:

  1. masa study minum nescafe lama-lama dah ketagih :P

    BalasPadam
  2. rasanya sebab tu kot susah nak tido malam..tapi taklah banyak sangat ambil..dalam seminggu pun baru beberapa paket je

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahu xpe klau minum mesti xboleh tido..uishh banyak tuuu..

      Padam
  3. Zumal suka juga nescafe ni cuma kalau berlebihan sakit kepala sangat2
    Tapi nescafe tak pernah beri impak seperti sukar tidur kepada zumal, kalau zumal mengantuk zumal tetap tertidur walaupun minum nescafe ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh,kita kalau minum nescafe mesti tak bleh tido dan sakit kepala :(

      Padam
  4. kalau dah ngantuk uh mnum nescafe 3 4 gelas pn ttap lentok...tp tau la plak sampai teruk sngt effect dier uh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. uihh banyak tuuuu..kurangkan lah..tapi bagus eh minum banyak pon xde effect

      Padam
  5. Balasan
    1. bagus2 minum air masak xdela effect pape nnt :)

      Padam
  6. Balasan
    1. kalau xminat bagus lah xde effect nnt :)

      Padam
  7. Ohhhh nescafe,coffee....buat angau je
    Feveret....walaupun low blood presure
    Degil minum gak caffein
    Balik umah mak...nganga...dilarang bercaffein2 uwaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. klau high blood pressure pon xleh minum yg low pon sama jugak ea..huhu..jangan minum tau nnt manyak sakit woooo

      Padam
  8. Jarang minum nescafe sebab saya penggemar tegar MILO ☺

    BalasPadam

pecah kaca pecah gelas
sudah baca harap balas
with love shahida rahim