Big Man (korean drama) | shahida rahim blog

Ahad, 8 Jun 2014

Big Man (korean drama)


sinopsis Big Man


di dunia yang hanya untuk orang kaya dan terkemuka. Terdapat, undang-undang dan prinsip-prinsip yang berbeza daripada masyarakat biasa. Dalam dunia yang makin rosak, orang yang diperlukan ialah superman. Superman Ini bukan superman biasa yang kita tahu. Beliau tidak boleh terbang atau dapat mengalahkan penjahat dengan kuasa super power. Sebaliknya dia dilahirkan sebagai anak yatim dan menjalani kehidupan yang penuh penghinaan. Beliau tidak mempunyai keluarga atau latar belakang pendidikan. Walaupun dia seolah-olah seperti tidak mempunyai apa2, tetapi beliau adalah seorang yang bertimbang rasa. Kemudian, dia bertemu seorang wanita. wanita itu datang untuk membunuhnya tetapi dia jatuh cinta dengan wanita itu.

Sebuah drama tentang seorang lelaki bernama Kim Ji Hyuk (Kang Ji Hwan),hidup dalam dunia yang kekurangan dan terlibat dalam rancangan untuk menyelamatkan Kang Dong Suk (Choi Daniel) iaitu  anak keluarga kaya yang memerlukan pemindahan jantung. Kim Ji Hyuk mendapat hidup baru sebagai anak sulung daripada keluarga yang kaya tetapi menyedari kemudiannya bahawa ia adalah sebuah rancangan dan menghadapi ketidak aturan dunia.
Dalam proses perubahan hidupnya, Kim Ji Hyuk bertemu dengan Mi Ra (Lee Da Hee). Dia adalah teman wanita kepada Kang Dong Suk dan sememangnya Mi Ra mengetahui bahawa Ji Hyuk adalah orang yang  memberikan jantung kepada Dong Suk  dan juga
Mi Ra cuba untuk membunuh Kim Ji Hyuk. Kemudian, Mi Ra mula membuka fikirannya kepada Ji Hyuk yang jahil,  juga bertimbang rasa. sekarang Mi ra membuka hati untuk orang lain dan bukan hanya mengambil berat tentang Kang Dong Suk sahaja. Walau bagaimanapun, Dong Suk tidak mahu melepaskan Mi Ra untuk Ji Hyuk.

pelakon



Lee Da Hee as So Mi Ra

Kang Ji Hwan as Kim Ji Hyuk

Choi Daniel as Kang Dong Suk
 

p/s sekarang tengah airing lagi,baru 12 episode! jom tengok!
source dramafire
*gambar sumber google


 



1 ulasan:

  1. Macam macam korea keluarkan cerita.. Sampai dah tak tahu yang mana satu terbaru

    BalasPadam

pecah kaca pecah gelas
sudah baca harap balas
with love shahida rahim